Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου, 2020

Αλήθειες και ψέμματα για το Λιμάνι Γαυρίου

Του Βασίλη Αδάμη,  Δημοτικού Συμβούλου της παράταξης «Άνδρος της Ζωής μας» – Μέλος του ΔΛΤΤΑ

Μέχρι τώρα ξέραμε ότι οι παπαγάλοι λένε ότι ακούνε, αλλά τώρα μαθαίνουμε ότι υπάρχουν και παπαγάλοι που άλλα ακούνε και άλλα λένε.
Όλα αυτά βέβαια για να παραπλανήσουν με ψέματα τον κόσμο, που νομίζουν ότι έτσι θα τους πιστέψουν, κάνοντας το άσπρο μαύρο, για να παίξουν τα δικά τους παιχνίδια.
Η Άνδρος σας έχει πάρει είδηση, όλοι ξέρουν τι ρόλο παίζετε σε όλα τα μεγάλα θέματα που απασχολούν το νησί.
Στην επιστολή που ανάρτησε, ο συνεργάτης του Δημάρχου στις 11/3/20 για τα έργα στο λιμάνι Γαυρίου, αναφέρει μόνο ψέματα, αποκρύπτοντας την αλήθεια, (όπως συνηθίζουν άλλωστε να κάνουν), στα εξής θέματα.

ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΛΙΜΕΝΟΣ ΓΑΥΡΙΟΥ

Ο ειδικός συνεργάτης του Δημάρχου για λιμενικά έργα (;) αναφέρεται για δεύτερη φορά στην εκβάθυνση σαν έργο που το έχουν τάχα δρομολογήσει, λες και ενδιαφέρθηκε να γίνει αυτό το έργο, λες και το παρακολούθησε αυτός από τον καιρό που ξεκίνησαν οι διαδικασίες και εμμέσως θέλει να το οικειοποιηθεί, εκμεταλλευόμενος την μέχρι σήμερα σιωπή μας.

Η υλοποίηση του έργου ξεκίνησε μετά την πρόσκληση του τέως Υπουργού Ναυτιλίας Κου Σαντορινιού στην Άνδρο τον Απρίλιο του 19, από την παράταξη Άνδρος της Ζωής μας, για να δοθούν λύσεις για το λιμάνι Γαυριου που έχει καταστεί πλέον επικίνδυνο για τα πλοία και τους επιβάτες.

Επί τόπου δόθηκε εντολή για χρηματοδότηση  εκβάθυνσις του λιμανιού, κάτι που ξέχασε ο ειδικός συνεργάτης και το είχε γράψει τότε και το site που τον φιλοξενεί.

Κύριε ειδικέ σύμβουλε, την πορεία της μελέτης από τότε μέχρι σήμερα που φτάσαμε στο τέλος, την παρακολουθούσε επιταχύνοντας τις διαδικασίες με παρεμβάσεις, από Υπουργείο σε Υπουργείο και έφερε το ΕΛΚΕΘΕ για δειγματοληψία, ένα μήνα πριν από ότι είχαν στο πρόγραμμα τους να έρθουν, ο δημοτικός σύμβουλος Αδάμης Βασίλης και εκμεταλλευόμενος την σιωπή μου μέχρι σήμερα, προσπαθείς να το σερβίρεις εσύ και οι  άλλοι
πέριξ σου, σαν έργο που προγραμματίσατε.

Η αδιαφορίας σας όμως, για αυτό το έργο είναι γνωστή και έχει να κάνει στο ότι δεν το διαχειρίζεστε εσείς.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΛΙΜΕΝΟΣ ΓΑΥΡΙΟΥ

Η ανωτέρω μελέτη αφορά μόνο βελτιώσεις στις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές.

Τον Νοέμβρη του 2019 στο ΔΣ του ΔΛΤΤΑ, ο ειδικός συνεργάτης, έφερε προς συζήτηση, την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με το Δήμο, για την μελέτη Μηλιου.
Η απάντηση που πήραμε (Τηνιακός-Τρανακος-Αδάμης-Μαμαη) από το ΔΛΤΤΑ, πρόεδρο και τεχνική υπηρεσία, ήταν η εξής: 

α/Δεν μπορούσε να υπογράψει σύμβαση, διότι έπρεπε να ακολουθήσει ενέργειες που δεν είχαν γίνει σε συνεννόηση με την τεχνική υπηρεσία του ΔΛΤΤΑ.
β/Μας συμβούλεψαν ότι εάν ακολουθήσουμε την συνολική μελέτη Μηλιου, που πράγματι είναι μια πολύ καλή μελέτη,  με όλα τα υποεργα που περιλαμβάνει,θα αργήσει περίπου δυο χρόνια για έγκριση, ενώ αν τα έργα με τις ξεχωριστές μελέτες που περιλαμβάνει,μπουν ξεχωριστά το κάθε ένα στο τεχνικό πρόγραμμα του 20 για το Γαυριο,θα γίνουν πολύ ποιο γρήγορα και ποιο οικονομικά.
γ/Αν ακολουθήσουμε τη συνολική μελέτη,αυτόματα καταργούμε το τεχνικό πρόγραμμα του 20 για το Γαυριο και δεν μπορείς να κάνεις κανένα έργο στις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές που περιέχει η μελέτη.
δ/Εν όψει της κατάργησης των Λιμενικών Ταμείων η πορεία της μελέτης και κάθε άλλης μελέτης, θα είναι άγνωστη.
ε/Η πρόχειρη ασφαλτόστρωση που πρέπει να γίνει άμεσα στη βόρεια προβλήτα μέχρι την έγκριση της συνολικής μελέτης, θα ξηλωθεί πάλι, όταν αρχίσουν τα έργα και χιλιάδες ευρώ θα πάνε στον αέρα.

Ακριβώς για αυτούς τους ανωτέρω λόγους, το ΔΣ του ΔΛΤΤΑ έβαλε όλα τα υποεργα της μελέτης Μηλιου στο τεχνικό πρόγραμμα του 20 για το Γαυριο, για να τα κάνουμε με αυτό τον τρόπο, ξεκινώντας εντός του 2020
που ήταν εφικτό.

ΣΤΟ  ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ της 6/3/20 του Δήμου Άνδρου, έφεραν σαν θέμα, την πρόταση προς το ΔΛΤΤΑ, υλοποίηση της συνολικής μελέτης Μηλιου, παρά τις επιφυλάξεις που μας είχε επισημάνει το ΔΛΤΤΑ και αναφέρω ποιο πάνω.

Μάλιστα ζήτησαν την δημοπράτηση και την επίβλεψη να την κάνει ο Δήμος Άνδρου.

ΟΛΟΙ ψηφίσαμε θετικά για να γίνουν τα έργα σαν αρχή της πρότασης και όχι όπως λέει ψέματα ο ειδικός ΑΜΙΣΘΟΣ σύμβουλος και το site που τον φιλοξενεί, ότι δεν ψήφισαν o Αδάμης και η Μαμαη.
Η μοναδική επιφύλαξη που διατυπώσαμε στο συμβούλιο (υπάρχει το βίντεο), τρεις μάλιστα δημοτικοί σύμβουλοι και μέλη του ΔΛΤΤΑ (Αδάμης-Μαμαη-Τρανακος) ήταν ο τρόπος εκτέλεσης των έργων που θα αποφασίσουμε, δηλαδή, αν έπρεπε να γίνουν μέσα από το τεχνικό πρόγραμμα για συντομία ( όπως έλεγε το ΔΛΤΤΑ) η από την συνολική μελέτη Μηλιου, που είναι χρονοβόρα διαδικασία και με τους ανωτέρω κινδύνους που εγκυμονεί.

ΠΕΑΛ ΓΑΥΡΙΟΥ( Master plan επέκτασης λιμένος Γαυριου)

Η πρόταση για κατάθεση μελέτης ΠΕΑΛ για το Γαυριο, έγινε και αυτή από τον τέως Υπουργό Ναυτιλίας Κο Σαντορινιό στην Άνδρο,την οποία για δικούς τους άγνωστους λόγους, καταπολεμούν ο ειδικός ΑΜΙΣΘΟΣ συνεργάτης και το site που τον φιλοξενεί.

Μάλιστα επειδή ο Υπουργός, ήταν πολύ ενημερωμένος από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Ναυτιλίας, μας ανέφερε ότι η μελέτη της Γ΄ φάσης,  που υπάρχει στα συρτάρια πολλά χρόνια για το Γαυριο, είναι
ανεφάρμοστη διότι δεν δίνει καμία λύση στα προβλήματα του λιμανιού, για την ασφαλή πρόσδεση των πλοίων και την ανάπτυξη του.

Να τελειώνουμε όμως με  την παραπληροφόρηση για το ΠΕΑΛ (Μελέτη πλαισίου έργων ανάπτυξης λιμένος Γαυριου)

MASTER PLAN

H ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΟΠΩΣ ΑΝΕΦΕΡΕ ΚΑΙ Ο ΚΟς ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ

ΠΕΑΛ είναι υποχρεωτικό να κάνουν τα λιμάνια εθνικής και μείζονος σημασίας, αλλά δεν απαγορεύεται να κάνει και όποιο λιμάνι θέλει και είναι τοπικής σημασίας όπως του Γαυριου, που αντιμετωπίζει προβλήματα από τον κακό σχεδιασμό του και την αλματώδη αύξηση της κίνησης. 
Έτσι ζητήσαμε όπως μας υπέδειξε, από το ΔΛΤΤΑ και μπήκε στον προϋπολογισμό του 2020, κωδικός για μελέτη master plan λιμένος Γαυριου, για να κάνουμε αίτηση έναρξης μελέτης ΠΕΑΛ, από την τεχνική υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών,τμήμα Λιμενικών Υποδομών.

Το παράδοξο δε είναι, ότι ως εκ θαύματος στις 16/2/20,το πολέμιο site του ΠΕΑΛ, στη μεγάλη  κακοκαιρία που υπέφερε για μια ακόμη φορά άλλο ένα πλοίο της γραμμής, ανεκραξε μια μεγάλη αλήθεια..

SOS ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΓΑΥΡΙΟΥ-ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΛΙΜΑΝΙ ΜΕ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ.

Καλώς ήλθατε λοιπόν στην πραγματικότητα, γιατί μόνο ένα νέο master plan επέκτασης του λιμανιού θα δώσει οριστική λύση και οικονομική ανάπτυξη στο νησί, διότι θα περιλαμβάνει: 

-ΛΙΜΑΝΙ Ακτοπλοϊκό,Εμπορικό, Κρουαζιέρας,Αλιευτικό,Τουριστικών σκαφών
-Συνολική ΜΠΕ για όλο το νέο MASTER PLAN
-Χάραξη χερσαίας ζώνης
-Χάραξη αιγιαλού
-Μελέτη κυματικής διείσδυσης σύμφωνα με το νέο master plan
-Ακτομηχανικη μελέτη
-Συγκοινωνιακή μελέτη με χάραξη περιφερειακού δρόμου
-Σχεδιασμό χερσαίων υποδομών
-Πολεοδομική οργάνωση λιμενικών κτιρίων

Βάσει αυτής της μελέτης ΠΕΑΛ θα μπορείς να εκτελείς σταδιακά όλα όσα περιλαμβάνει, ανάλογα με τις χρηματοδοτήσεις που θα εξασφαλίζεις κάθε χρόνο σαν Δήμος.

Είναι απορίας άξιον ότι ακόμα και σήμερα αναφέρεστε για την Τρίτη φάση λιμένος Γαυριου, ενώ είχε μπει στη συζήτηση από τον Υπουργό και είχε απορριφθεί, επειδή δεν επιφέρει νέα λύση στην ασφαλή  πρόσδεση συμβατικών και ταχυπλόων πλοίων με  άσχημες καιρικές συνθήκες και δεν περιλαμβάνει καμία επέκταση του λιμανιού,ούτε για εμπορικό,ούτε για τουριστικό λιμάνι.

Αυτός άλλωστε ήταν και ο λόγος που μέχρι σήμερα δεν προχώρησε αυτή η μελέτη,διότι είχαν αναφερθεί τα μειονεκτήματα της στην περιφέρεια χρόνια πριν.

Επομένως θα είναι έγκλημα να προχωρήσουμε στη μελέτη Γ φάσης όπως ονομάζεται, που δεν προσφέρει κάτι νέο στην ασφάλεια του λιμανιού και θα πεταχτούν χρήματα χωρίς αποτέλεσμα.

ΥΓ1 Μας κάνει εντύπωση, πως ο ειδικός συνεργάτης του Δημάρχου, ενώ μέχρι τώρα καταφερόταν μέσω του προσωπικού του site κατά της εγκατάστασης των Α/Γ, τώρα έχει πάθει αφωνία σαν ειδικός σύμβουλος του Δημάρχου και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι πως θα αποκτήσει γραφείο στην πρώην κοινότητα Γαυριου (άραγε για ποιο λόγο,από τι προβλέπεται;), τη στιγμή που δεν έχει γραφείο αποκλειστικά δικό του το Τοπικό Γαυριου και ο Πρόεδρος του.

ΥΓ 2. Η πιο κάτω μελέτη ΠΕΑΛ της ΤΗΝΟΥ ξεκίνησε το ΣΕΠΤ του 2017 και έφτασαν σήμερα στον τελικό σχεδιασμό με την σύμφωνη γνώμη και των πλοιάρχων της γραμμής.

Το παράδειγμα το έχουμε μπροστά μας
ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ

ΤΟ ΠΕΑΛ πρέπει να είναι η μοναδική μας πρόταση, αν θέλουμε η Άνδρος να αποκτήσει ένα αξιόπιστο και ασφαλές λιμάνι για την οικονομική ανάπτυξη του νησιού.

Αδάμης Βασίλης
Δημοτικός Σύμβουλος παράταξης Άνδρος της Ζωής μας
Μέλος του ΔΛΤΤΑ

Διαδώστε!

Αφήστε το Σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Content is protected !!