Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, 2021

ClimateLaunchpad: Ο «πράσινος» διαγωνισμός που απογειώνει την επιχειρηματικότητα

f01d59071bb08f0d07673d9a2445eb18_L

Ιδέες, πράσινη τεχνολογία και αειφόρος επιχειρηματικότητα συνθέτουν αναμφίβολα το παζλ της υγιούς και βιώσιμης ανάπτυξης. Εδώ έρχεται το ClimateLaunchpad, ο μεγαλύτερος διαγωνισμός ιδεών πράσινης τεχνολογίας και αειφόρου επιχειρηματικότητας, να δώσει την ευκαιρία σε νεοφυείς επιχειρήσεις να εξελίξουν τις ιδέες τους ώστε να τις καταστήσουν επιχειρηματικά βιώσιμες.

Θέλοντας να μάθουμε περισσότερα για τον διαγωνισμό, συναντήσαμε τον Στέλιο Γιατρόσυνιδρυτή της πλατφόρμας επιτάχυνσης ιδεών πράσινης τεχνολογίας Chrysalis LEAP, που είναι ο αρμόδιος φορέας για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού σε Ελλάδα και Κύπρο.

Ο διαγωνισμός όπως μας είπε ξεκίνησε το 2015, ενώ προηγουμένως ήταν γνωστός με την ονομασία CleanLaunchpad. Διεξάγεται από το Climate-KIC, την κύρια πρωτοβουλία της Ε.Ε. σε θέματα καινοτομίας για την κλιματική αλλαγή και έχει ως στόχο την εξεύρεση λύσεων για βιώσιμη ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος. Στον διαγωνισμό αυτό συμμετέχουν 27 χώρες κυρίως από Ευρώπη και τη γύρω περιοχή. Στρατηγικός εταίρος της Chrysalis LEAP για δεύτερη συνεχή χρονιά είναι η PwC Κύπρου, ενώ χορηγοί του προγράμματος είναι η Ελληνική Τράπεζα και οι Γιώργος. Ζ. Γεωργίου & Συνεργάτες.

Πώς μπορεί όμως κάποιος να συμμετάσχει στον διαγωνισμό και ποια είναι η διαδικασία;

Για να λάβει κάποιος μέρος στον διαγωνισμό, πρέπει να υποβάλει αίτηση μέσω της σελίδας του ClimateLaunchpad μέχρι τις 31 Μαΐου όπως μας είπε ο κ. Γιατρός. Παράλληλα, θα πρέπει να απαντήσει σε ορισμένες απλές ερωτήσεις που έχουν σχέση με την ιδέα και τη συνεισφορά της στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Το επόμενο στάδιο είναι η διαδικασία της αξιολόγησης, κατά την οποία επιλέγονται μέχρι και δέκα συμμετέχοντες οι οποίοι περνάνε ένα εντατικό διήμερο “bootcamp” με εκπαιδευτικά σεμινάρια, mentoring και networking. Στη συνέχεια οι συμμετέχοντες καλούνται να παρουσιάσουν το επιχειρηματικό τους πλάνο σε μία κριτική επιτροπή που απαρτίζεται από άτομα του επιχειρηματικού και επενδυτικού χώρου.

«Αυτή είναι μια εξαιρετικά ωφέλιμη διαδικασία η οποία συμβάλλει στην προετοιμασία των συμμετεχόντων και παράλληλα τους βοηθά να δουλέψουν και να εξελίξουν περισσότερο την ιδέα και το πλάνο τους» δήλωσε ο κ. Γιατρός. Και συνέχισε λέγοντας «Οι τρεις κορυφαίοι φιναλίστ θα εκπροσωπήσουν την χώρα τους στον ευρωπαϊκό τελικό τον Οκτώβριο στο Ταλίν της Εσθονίας όπου θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν την ιδέα στην κριτική επιτροπή του Climate-KIC. Ενδεχομένως εκεί να επιλεγούν για να αποκτήσουν πρόσβαση στο 18μηνο πρόγραμμα επιτάχυνσης και σαν αποτέλεσμα ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη και χρηματοδότηση».

Στην ερώτηση σε ποιους απευθύνεται αυτός ο διαγωνισμός και αν υπάρχουν κατηγορίες υποψηφίων που μπορεί να έχουν περισσότερες πιθανότητες από άλλους ο κ. Γιατρός μας απάντησε ότι ο διαγωνισμός απευθύνεται σε όλους όσοι έχουν μια ιδέα που μπορεί να προσφέρει καινοτόμες λύσεις για τη βιωσιμότητα και την προστασία του περιβάλλοντος.

«Δεν θα έλεγα ότι υπάρχουν κατηγορίες υποψηφίων που έχουν περισσότερες πιθανότητες από άλλους» επισήμανε. «Μπορεί οι συμμετέχοντες να είναι υπάρχουσες νεοφυείς επιχειρήσεις, ερευνητές, φοιτητές, μηχανολόγοι ή κάτι εντελώς διαφορετικό από τα αναμενόμενα, καθώς αυτό που έχει σημασία είναι η ιδέα» τόνισε. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι ένα από τα μότο του διαγωνισμού είναι ότι μπορεί να λάβει μέρος κάποιος ακόμα και αν η ιδέα του είναι ‘στο πίσω μέρος μιας χαρτοπετσέτας’. «Εμείς θα βοηθήσουμε στην περαιτέρω εξέλιξη των ιδεών και στη δημιουργία ή ενδυνάμωση του επιχειρηματικού πλάνου» κατέληξε.

Με ποιον τρόπο ωστόσο ξεχωρίζουν οι ιδέες που αξίζει να διακριθούν και τελικά τι σημαίνει πράσινη ανάπτυξη;

«Οι ιδέες που θα υποβληθούν στον διαγωνισμό αξιολογούνται με βάση την επίδραση που μπορεί να έχουν σε θέματα κλιματικής αλλαγής, τις προοπτικές διεθνούς ανάπτυξης και επέκτασης και τη δυνατότητα δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας» σχολίασε ο κ. Γιατρός.

Εστιάζουν λοιπόν σε οτιδήποτε μπορεί να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή, δηλαδή την εφαρμογή καινοτομίας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, νέα οικοδομικά υλικά που μειώνουν την ενεργειακή κατανάλωση σε κτίρια και άλλα.
«Η πράσινη ανάπτυξη άλλωστε είναι ένας όρος-ομπρέλα που μπορεί να περιλαμβάνει οποιοδήποτε προϊόν, υπηρεσία ή ιδέα που βελτιώνει τις επιδόσεις, την παραγωγικότητα και την αποδοτικότητα, ενώ παράλληλα μειώνει το κόστος, την κατανάλωση ενέργειας και τη μόλυνση του περιβάλλοντος» επισήμανε.

Όταν τον ρωτήσαμε για τα οφέλη της συμμετοχής στο ClimateLaunchpad και για την πορεία του διαγωνισμού μέχρι σήμερα ο κ. Γιατρός μας απάντησε ότι «εμείς σαν Chrysalis LEAP γνωρίζουμε από πρώτο χέρι τα οφέλη που προσφέρει μια συμμετοχή στο ClimateLaunchpad, αφού δύο από τους ιδρυτές μας έχουν κερδίσει σε παρόμοιο πανευρωπαϊκό διαγωνισμό το 2012 με την ιδέα ENERMAP». Και συνέχισε λέγοντας «θελήσαμε με τη σειρά μας να βοηθήσουμε και να μοιραστούμε τις γνώσεις μας με ακόμη περισσότερους νέους επιχειρηματίες. Επιπλέον, η διαδικασία από το ‘bootcamp’ μέχρι και τους τελικούς, είναι ένα υπέροχο ταξίδι γεμάτο εμπειρίες, γνώσεις και γνωριμίες, τόσο για τους συμμετέχοντες όσο και για εμάς τους ίδιους».
«Εμείς νιώθουμε τυχεροί που είμαστε δίπλα τους σε αυτό το ταξίδι και ζούμε μαζί τους την αγωνία, τη θέληση και την αποφασιστικότητά τους να πετύχουν και να γίνονται καλύτεροι μέρα με τη μέρα» τόνισε.

Μια ιδέα για να ωριμάσει, χρειάζεται να περάσει από πολλά στάδια μας είπε ο κ. Γιατρός, όταν ρωτήσαμε τι χρειάζονται περισσότερο οι ομάδες για να εξελίξουν την ιδέα τους και να ωριμάσουν.

Πολύ σημαντικό για να ωριμάσει μία καλή ιδέα είναι η κάθε ομάδα να έχει την τεχνογνωσία, τα ερεθίσματα και βεβαίως την αποφασιστικότητα και τη δέσμευση για να την εξελίξει.

«Επίσης πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η νοοτροπία που έχει η κάθε χώρα στον τρόπο με τον οποίο στηρίζει, εκπαιδεύει και καλλιεργεί την καινοτομία, την πράσινη τεχνολογία και την επιχειρηματικότητα. Παρόλο που τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ισχυροποίηση του τοπικού οικοσυστήματος, υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει» δήλωσε.

Ο διαγωνισμός ClimateLaunchpad αποτελεί μια μεγάλη ευκαιρία για τις ομάδες για να εκπαιδευτούν, να προετοιμαστούν, να δικτυωθούν και να εξελίξουν την ιδέα τους. Επιπλέον, το πρόγραμμα της Chrysalis LEAP θα συνεχιστεί και μετά το τέλος του διαγωνισμού, και θα περιλαμβάνει δύο ακόμα στάδια εκπαίδευσης όπου δικαίωμα για αίτηση συμμετοχής θα έχουν και νεοφυείς επιχειρήσεις οι οποίες έλαβαν μέρος σε προγράμματα που πραγματοποιήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια.

Μέχρι στιγμής η Chrysalis LEAP έχει εκπαιδεύσει και συνδράμει στην ανάπτυξή περισσότερων από 80 νεοφυών επιχειρήσεων, 6 εκ. των οποίων έχουν εξασφαλίσει συνολικά πέραν των 500.000 ευρώ σε περαιτέρω χρηματοδότηση.

Πηγή: Επιχειρώ

Διαδώστε!

Αφήστε το Σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Content is protected !!