Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου, 2020

Καινούργιες διαδρομές για το πανεπιστήμιο

Η ταχύτατη μετάβαση στην ηλεκτρονική διδασκαλία της συντριπτικής πλειοψηφίας των Πανεπιστημίων μας, χωρίς κάποια ιδιαίτερη κεντρική καθοδήγηση, υπήρξε μια ακόμη ευχάριστη έκπληξη μέσα στην πρωτόγνωρη κρίση που βιώνουμε. 

Οι καθηγητές, ακόμα και εκείνοι με διαχρονικά αρνητική άποψη για την εξ αποστάσεως διδασκαλία, συναισθανόμενοι την ευθύνη, ανασκουμπώθηκαν, αυτοοργανώθηκαν, εκπαιδεύτηκαν κυριολεκτικά αυθημερόν, και μετέτρεψαν το σπίτι τους σε έδρα.

Οι φοιτητές, ακόμα κι εκείνοι με περιστασιακή παρουσία στα αμφιθέατρα, παρακολουθούν τις διαδικτυακές διαλέξεις πιο συστηματικά και συμμετέχουν με ευρηματικό τρόπο. Αυτός ο μετασχηματισμός της διδασκαλίας είναι συγκινητικός για κάποιον που επί πολλά χρόνια αγωνίστηκε για την εφαρμογή ψηφιακών μεθόδων υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Οι προοπτικές για το Ελληνικό Πανεπιστήμιο είναι λαμπρές. Τώρα φαντάζουν ευκολότερα όλα αυτά που συζητάμε χρόνια: η συμμετοχική διδασκαλία, τα θερινά σχολεία, τα αγγλόφωνα προγράμματα σπουδών, η δια βίου μάθηση, οι ηλεκτρονικές εξετάσεις, τα ανοιχτά μαθήματα. Τίποτα δεν υποκαθιστά τη μυσταγωγία της ζωντανής τάξης αλλά σήμερα το Πανεπιστήμιο διαθέτει νέα εφόδια και μπορεί να χαράξει καινούργιες διαδρομές.

*Ο Περικλής Α. Μήτκας είναι Πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης και τέως πρύτανης του ΑΠΘ. Ο κ. Μήτκας πρωτοστάτησε για την ενίσχυση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο ΑΠΘ.

Πηγή: Καθημερινή

Διαδώστε!

Αφήστε το Σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Content is protected !!