Σάββατο, 6 Μαρτίου, 2021

Μοχλός ανάπτυξης η γαστρονομία

gastronomia_261361492

Παρά το ασφυκτικό οικονομικό  πλαίσιο μέσα στο οποίο καλείται να κινηθεή η χώρα μας με φόντο την εφαρμογή των «προαπαιτούμενων» η πυξίδα της πρέπει να ειναι στραμμέενη στην ανάπτυξη που χωλαίνει, ενώ η γραφειοκρατεία καλα κρατεί…

Ενθαρρυντική είναι η τουριστική συμβολή που δεν επηρρεάστηκε ουσιαστικά από τα Capital Controls και όπως έχει δηλωθεί από αρμόδια υπουργικά χείλη αναμένεται να αποφέρει μέχρι το τέλος της χρονιάς περίπου 15,5 δισ ευρώ με ιστορικό ρεκόρ αφίξεων τα 26 εατομμύρια τουρίστες. (Σημειώνεται οτι το 2014 οι αφίξεις επισκεπτών ηταν 22 εκατομμυρια).

Η θετική εξέλιξη στον τουρισμό που συμβάλλει κατά 20% στο ΑΕΠ δημιουργεί άμεσα και έμμεσα 1.000.000 θέσεις εργασίας (με συντηρητικές εκτιμήσεις 750.000). Σκιά στις ευοίωνες προοπτικές του κλάδου η μαύρη εργασία και η φοροδιαφυγή.

Ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι τα έσοδα των ταξιδιωτικών δαπανών ενισχύονται κατά 25% απο την γαστρονομία που έχει αρχίσει να γίνεται ένα ακόμα δέλεαρ για τους ξενους επισκέπτες που ανακαλύπτουν την Ελλάδα (και) μέσα από την πλούσια παραδοσιακή της κουζίνα. Δυστυχώς ο εσωτερικός τουρισμός ακολουθεί την πτωτική πορεία των εισοδημάτων.

Έχει διαπιστωθεί επίσης ότι η γαστρονομία αναβαθμίζει την τουριστική εμπειρία. Είναι πλέον μια «παγκόσμια» γλώσσα –επικοινωνιακό μέσο που αν χρησιμοποιηθεί σωστά μπορεί να προσελκύσει κόσμο από τις βασικές χώρες προέλευσης γαστρο-τουριστων όπως είναι η Γαλλία, η Ιταλία η Γερμανία, η Ισπανία, η Ολλανδία, η Βρετανία και οι ΗΠΑ.

Συνεπώς η γαστρονομία μπορεί να είναι μια αάαντηση στην κρίση, ένα κανάλι μέσα από το οποίο μπορούμε να προβάλλουμε τον διατροφικό μας πολιτισμό. Στη χώρα μας όμως είναι ακόμα σε εμβρυακή κατάσταση σε αντίθεση με τους γείτονές μας όπως η Ιταλί και η Ισπανία.

Με λιγότερο από μισό εκατομμύριο ευρώ επένδυση σε προβολή η γαστρονομία μπορεί να γίνει ένας από τους κύριους λόγους επιλογής της χώρας μας ως προορισμού διακοπών έλεγε το 2009 ο σύνδεσμος ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ).

Έξι χρόνια μετά είναι βέβαιο ότι η γαστρονομία είναι μοχλός ανάπτυξης και ως τουριστικό προιόν διευρύνεται. Και πέρα από το καλό φαγητό και ποτό συνδέεται με μια μεγάλη αγορά αναγνωρισμένων τοπικών προιόντων (ΠΟΠ) με την επισκεψιμότητα σε μικρά και μεγάλα αγροκτήματα όπου καλλιεργούνται ντόπιες ποικιλίες και παράγονται προιόντα με ήπια η βιολογική γεωργία, με επιχειρησεις (ελαιοτριβεία τυροκομεία, οινοποιεία,ζυθοποιία) οι οποίες λειτουργούν με παραδοσιακό τρόπο ή με σύγχρονες τεχνικές που σέβονται την ποιότητα και αυτό που κάνουν.

Η γαστρονομία πρέπει να γίνει το διαβατήριο της Ελλάδας στην δημιουργία ταυτότητας προορισμού (brand) η οποιί θα δώσει ώθηση στην επιχειρηματικότητα και θα οδηγήσει στην διασύνδεση του πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα παραγωγής (π.χ. οι ξενοδόχοι πρέπει να αναδείξουν το «ελληνικό πρωινό» με τοπικά παραδοσιακά προιόντα).

Παράλληλα θα ενισχύσει μια σειρά δραστηριοτήτων οι οποίες θα διεγείρουν την περιέργεια των ξένων τουριστών να επεκτείνουν τα περιηγητικά τους ενδιαφέροντα στην χώρα μας (μουσεία γύρω από την λαογραφία,την μυθολογία, την μουσική, την ιστορία κάθε περιοχής από την νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα).

Εκδηλώσεις όπως το ετήσιο φεστιβάλ γαστρονομίας «Νίκος Τσελεμεντές 2015» της Σίφνου, που πραγματοποιείται κάθε Σεπτέμβριο, μπορεί να εξελιχθούν σε γνήσιους πρεσβευτές των Κυκλάδων (όχι μόνο των πολυ γνωστών νησιών) και να τις αναδείξουν σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό ενισχύοντας έτσι τις τοπικές οικονομίες και συνολικά την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό.

Υπάρχει όμως σύγχυση γύρω από τον όρο γαστρονομία καθώς επικρατεί συνήθως η αντίληψη που αναφέρεται στο ακριβό και ιδιαίτερο φαγητό. Αντιθέτως πρέπει να υπερισχύσει η ουσία, που είναι η η τέχνη της καλής ελληνικής κουζίνας, προσιτής όχι μόνο στα καλά εστιατόρια και τα πολυτελή ξενοδοχεία αλλά και σε άλλους χώρους όπως σε παραδοσιακές ταβέρνες και οινομαγειρεία.

Η κυκλαδίτικη σύναξη στο φεστιβάλ γαστρονομίας της Σίφνου, μπορεί να δώσει και μια τέτοια κατεύθυνση. Παρά τις όποιες τεχνικές ή άλλες αδυναμίες οργανωτικού χαρακτήρα το φεστιβάλ Τσελεμεντέ, είναι μια εξαιρετική προσπάθεια η οποία μπορεί να γίνει μία από τις σημαίες του διατροφικού μας πολιτισμού, αναδεικνύοντας και άλλους τομείς επιχειρηματικότητας πέραν των σχολών μαγειρικής των σεφ.

Ο γαστρονομικός τουρισμός είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να αυξηθούν οι εξαγωγές των αγροτικών μας προιόντων που φέρουν την σφραγίδα της ελληνικής γης και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Πηγή: http://www.sofokleousin.gr

Διαδώστε!

Αφήστε το Σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Content is protected !!