Δράσεις προσαρμοσμένες στις ιδιαίτερες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω της πανδημίας, αλλά και των σύγχρονων διεθνών τάσεων που αφορούν το ταξίδι και το βιώσιμο τουρισμό, περιλαμβάνει το πρόγραμμα τουριστικής προβολής του Δήμου Άνδρου για το 2021.
Νέος στόχος για το τρέχον έτος είναι η παρακολούθηση και προσαρμογή των ενεργειών προβολής για τη διασφάλιση μεγαλύτερων δυνατών μεριδίων, βάσει των συνθηκών και έχοντας ως προτεραιότητα τις αγορές που ο προορισμός «Άνδρος» έχει μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα και εδραίωση μεριδίου. Παράλληλα θα επιδιωχθούν και δράσεις για νέες αγορές με την προσδοκία της αποκατάστασης της ισορροπίας το 2022.
Αγορές στόχευσης είναι η εγχώρια που φέτος τροφοδότησε σημαντικά τον προορισμό καθώς και κύριες Ευρωπαϊκές που η Άνδρος έχει δεσμούς όπως η Γαλλική, η Ιταλική, η Γερμανική και η Βρετανική. Στις νέες αγορές ενδιαφέροντος κατατάσσονται οι Σκανδιναβικές, η Ολλανδία και το Βέλγιο, η Αυστρία και η Πολωνία αλλά και πιο μακρινές όπως το Ισραήλ και οι ΗΠΑ με το σκεπτικό του συνδυασμού της Άνδρου με την Αθήνα. Ωστόσο, η τελική σύνθεση των αγορών στόχευσης θα καθορισθεί σταδιακά και ανάλογα με την πορεία του Τουρισμού στις μελλοντικές συνθήκες, λόγω της πανδημίας.
Οι ενέργειες του Προγράμματος Τουριστικής προβολής Δήμου Άνδρου για το 2021
Συμμετοχή σε εκθέσεις
Οι εκθέσεις δεν αποκλείονται ως μέσο προσέγγισης των αγορών:
Θα εξετάζεται κάθε φορά η δυνατότητα συμμετοχής τους και ταυτόχρονα θα διερευνάται η εναλλακτική παρουσία και σε virtual – εικονικές εκδοχές τους. Θα προτιμώνται εκθέσεις (είτε με φυσική είτε με virtual παρουσία) που θα εντάσσονται στον προγραμματισμό του ΕΟΤ ή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της αποδοτικότητας των δράσεων, τη διασφάλιση μεγαλύτερης συνοχής και την εξοικονόμηση πόρων. Ακολουθεί ενδεικτική λίστα εκθέσεων που ενδέχεται να αλλάξει στην πάροδο του χρόνου, αναλόγως των συνθηκών. Πηγές είναι το νέο πρόγραμμα των εκθέσεων από τον ΕΟΤ καθώς και προηγούμενες συμμετοχές από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αλλά και νέες εκθέσεις που πρόκειται να πραγματοποιηθούν.
Σύνολο εκθέσεων 12
- ΙΜΤΜ (Τελ Αβίβ), 09-10/02/21
- ITB (Βερολίνο) Θα πραγματοποιηθεί ηλεκτρονικά, 09-12/03/21
- Salon Mondial du Tourisme (Παρίσι), 18-21/03/21
- BIT (Μιλάνο), 09 – 11/05/21
- Reiserlivsmessen (Όσλο) ή/ Matka (Ελσίνκι) (Αντί για την έκθεση στο Όσλο), 14-16/05/21 ή 21-23/05/21
- Tour Natur (Ντίσελντορφ), 03-05/09/2021
- WTM (Λονδίνο), 01-03/11/21
- Philoxenia (Θεσσαλονίκη), Αναμένονται οι τελικές ημερομηνίες
- Ταξίδι (Λευκωσία), Αναμένονται οι τελικές ημερομηνίες
- Athens International Tourism Expo, Αναμένονται οι τελικές ημερομηνίες
Ταξίδια δημοσιογράφων ή/και bloggers ή/και επαγγελματιών
Οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης του προορισμού και αποστολή ενημερωτικών για τον προορισμό αλλά και γνωστοποίηση προθέσεων για τη φιλοξενία, ταξιδιωτικών πρακτόρων, bloggers, δημοσιογράφων και άλλων επαγγελματιών ή influencers από τις αγορές ενδιαφέροντος, με έμφαση στις θεματικές μορφές Τουρισμού ή/και ένα συγκεκριμένο Τουριστικό «προϊόν» του προορισμού ή/και ένα event/ καθιερωμένο φεστιβάλ που θα προγραμματιστεί στο νησί και που μπορεί να λειτουργήσει ως πόλος έλξης.
Συνεργασία με την Περιφέρεια και τον ΕΟΤ σε μέρος των προτεινόμενων/ επιλεγμένων ενεργειών προβολής, με βάση τη στρατηγική και το πρόγραμμα των δύο φορέων (Δήμου και Περιφέρειας).
Διερεύνηση και εντοπισμός ευκαιριών προβολής χωρίς κόστος ή με την ελάχιστη οικονομική επιβάρυνση και σύμφωνα με τους στόχους και τη στρατηγική του Δήμου.
Ήδη διερευνώνται οι επαφές που έγιναν στη WTM αλλά και από άλλες πηγές όπως Ενώσεις Ταξιδιωτικών Πρακτόρων.
Στόχος μέσα από την οργάνωση fam trips είναι:
•Η πρόκληση δημοσιότητας σε επιλεγμένα ΜΜΕ,
•Η δημιουργία προϋποθέσεων για νέες συνεργασίες με tour operators, ταξιδιωτικά δίκτυα, τουριστικά γραφεία κ.α.
•Η ενίσχυση του ηλεκτρονικού «αποτυπώματος» του προορισμού μέσα από δημοφιλή social media.
•Η «αυτοψία» της ποιότητας και του αισθήματος ασφάλειας του προορισμό εν καιρώ Covid-19.
•Η ενίσχυση του προγράμματος προβολής με προσέλκυση αποστολών από νέες και μη καθιερωμένες αγορές που ο Δήμος δεν μπορεί να συμμετέχει σε εκθέσεις/ παρουσιάσεις και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέψουν όπως το Ισραήλ, οι ΗΠΑ κλπ.
Δημόσιες Σχέσεις – Παρουσιάσεις προορισμού
Οργάνωση και υλοποίηση παρουσιάσεων του προορισμού με φυσική παρουσία σε επιλεγμένο κοινό από ταξιδιωτικούς πράκτορες, επαγγελματίες, εκπροσώπους ταξιδιωτικών δικτύων και Tour Operators, δημοσιογράφους, διαμορφωτές της κοινής γνώμης, influencers και άλλες ομάδες-στόχους με σκοπό την πληρέστερη
Τουριστική προβολή σε μια ή περισσότερες εκ των αγορών ενδιαφέροντος που αναφέρθηκαν ενδεικτικά σε προηγούμενη ενότητα.
Οι δράσεις αυτού του είδους θεωρούνται ως οι πλέον στοχευμένες σύμφωνα με τις ανάγκες του προορισμού καθώς σε προκαθορισμένο τόπο και χρόνο δίνεται «ραντεβού» ανάμεσα στον προορισμό και σημαντικούς εκπροσώπους της αγοράς προκειμένου να ακούσουν αποκλειστικά για την Άνδρο. Οι δράσεις αυτές μπορεί να θέσουν τις βάσεις για δημοσιότητα ή νέες συνεργασίες και να δημιουργήσουν νέες ευκαιρίες προβολής όπως fam trips.
Εν αναμονή των εξελίξεων της πορείας της πανδημίας το νέο έτος, σε περίπτωση που δεν είναι εφικτή η διοργάνωση εκδηλώσεων με φυσική παρουσία, οι προσπάθειες θα εστιάσουν σε εναλλακτικές δράσεις όπως:
•Ηλεκτρονικές παρουσιάσεις
•Διαδικτυακές – ψηφιακές συναντήσεις (μέσω zoom, webex κλπ)
•Ηλεκτρονικά workshops
Ήδη υπάρχει διερεύνηση με φορείς όπως τα Γραφεία ΕΟΤ για διαδικτυακές παρουσιάσεις ακόμη και χωρίς κόστος.
Διαφήμιση και πρωτότυπες δράσεις
Προτείνεται η διερεύνηση για προβολή σε ΜΜΕ όπως έντυπα Μέσα, διαδίκτυο/μέσα κοινωνικής δικτύωσης, και υπαίθρια – εξωτερική διαφήμιση, ανάλογα των οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου. Θα προηγηθεί αναλυτική αξιολόγηση και διερεύνηση για την προβολή του προορισμού μέσα από πρωτότυπους και στοχευμένους τρόπους διαφήμισης με το ελάχιστο κόστος και σύμφωνα με τη στρατηγική του Δήμου.
Τέλος, με βάση τους στόχους και το σκεπτικό που αναλύθηκε παραπάνω και σε συνεργασία με την εταιρία συμβούλων Τουρισμού του Δήμου, θα αναζητούνται πρωτοποριακοί και καινοτόμοι τρόποι προβολής χαμηλού κόστους με επίκεντρο τις ειδικές μορφές Τουρισμού και την γεωγραφική αγορά στόχευσης για παράδειγμα, προτείνονται εν συντομία:
•Αναζήτηση συνεργασιών με καθιερωμένα ή/και εξειδικευμένα ΜΜΕ από εξωτερικό ώστε να αναδειχθούν κατάλληλα τα ειδικά ενδιαφέροντα.
•Αναζήτηση συνεργασίας ή συνέργειας με εμπορικό κέντρο/πολυχώρο ή άλλο οργανισμό/ όμιλο για την προβολή του προορισμού και παράλληλες δράσεις ή δρώμενα για την ενίσχυση του project.
•Αναζήτηση συνεργασιών με εταιρίες εγνωσμένου κύρους ώστε να αναδειχθούν κατάλληλα τα ειδικά ενδιαφέροντα ανάλογα με το είδος της δράσης.
Παραγωγή οπτικο-ακουστικού υλικού
Υπάρχει διαθέσιμο έντυπο υλικό καθώς και προωθητικό σε υλικό σε USB σε διαφορετικές γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Γερμανικά).
Προτείνεται η δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού με την παραγωγή σειράς από video spots διάρκειας 1-2 λεπτών το καθένα για την προβολή του τουριστικού «προϊόντος» και των θεματικών μορφών του (περιπατητικός,
θαλάσσιος, πολιτιστικός, θρησκευτικός κλπ).
Τα video spots θα διαθέτουν μοντέρνα αισθητική, υψηλή ποιότητα εικόνας, χρήση εναέριων και επίγειων πλάνων, μουσική πλαισίωση κλπ. Στο πλαίσιο αυτό, μπορεί να διερευνηθεί η συνεργασία με επαγγελματία του νησιού που διαθέτει εμπειρία και υλικό σχετικά με τον προορισμό.
Διαχείριση & ανάπτυξη social media
Με βάση την στρατηγική του προορισμού θα συντηρηθούν και θα αναπτυχθούν περαιτέρω οι λογαριασμοί στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, ενώ παράλληλα θα υπάρξει καθημερινή διαχείριση των βασικών λογαριασμών τους με συγκεκριμένες δημοσιεύσεις που θα αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του προορισμού, τις ειδικές μορφές Τουρισμού και τα νέα Τουριστικά «προϊόντα».
Συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων Τουρισμού
Προκειμένου να ανταποκριθεί αποτελεσματικά ο Δήμος στις προκλήσεις που προκύπτουν λόγω της πολυδιάστατης διάστασης του πεδίου αυτού σε συνδυασμό με τις διαφορετικές ειδικές κάθε φορά συνθήκες (όπως η πανδημία) θα προχωρήσει σε συνεργασία με εξειδικευμένη εταιρία συμβούλων Τουριστικού μάρκετινγκ που θα στηρίξει τον Δήμο σε ένα εύρος πεδίων:
•Παρακολούθηση των δεδομένων της αγοράς λόγω Covid-19, αναπροσαρμογές και διορθωτικές κινήσεις βάσει των τρεχουσών κάθε φορά συνθηκών.
•Ανάλυση Τουριστικού προορισμού (προσφορά, ζήτηση, τάσεις, αντίληψη επισκεπτών κλπ)
•Ανάλυση Τουριστικής ταυτότητας &στρατηγικής («Τί ; Πώς, Πού, Πότε;» κλπ)
•Στήριξη σε επίπεδο Γραφείου Τύπου
•Υποστήριξη σε δράσεις προβολής (πχ διαφήμιση κλπ)
•Στήριξη στην οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης με δημοσιογράφους, bloggers, επαγγελματίες
•Στήριξη στην οργάνωση παρουσιάσεων προορισμού σε ειδικά επιλεγμένο κοινό (τουριστικά πρακτορεία, TOs, εκπρόσωποι ΜΜΕ, social media influencers κλπ).