Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου, 2021

Το… άλλο δημοψήφισμα, της ναυτιλίας

e8ae40a8be92fc96d6dac453f2533ebf_XL

ΤΑ «ΜΗΝΥΜΑΤΑ» ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Ψηφίζουν «ναι» σε μια μείωση του ελληνικού χρέους, «όχι» στην αύξηση των φόρων

Ηχηρά «μηνύματα» με πολλούς αποδέκτες έστειλαν εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στο forum που πραγματοποιήθηκε μία εβδομάδα νωρίτερα στην Αθήνα.

Σε ένα… δικό τους δημοψήφισμα, τέσσερις στους πέντε συμμετέχοντες ψήφισαν «Ναι» στην ανάγκη μείωσης του δημοσίου χρέους της Ελλάδας, από τους Ευρωπαίους εταίρους προκειμένου αυτό να καταστεί βιώσιμο.

Ωστόσο, δεν τους «τρομάζει» ο αντίκτυπος της ελληνικής κρίσης και του «ναυαγίου» των συζητήσεων με τους πιστωτές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, ούτε και τα capital controls.

Περισσότερο ανήσυχοι εμφανίζονται για μια πιθανή αύξηση της φορολογίας ακόμη και ως φυσικών προσώπων, αλλά και το γενικότερο κλίμα οικονομικής αβεβαιότητας στη χώρα, που αποδυναμώνει την εικόνα της και τον ρόλο της ως διεθνές ναυτιλιακό κέντρο στο εξωτερικό.

Οι εφοπλιστές και στελέχη του ναυτιλιακού κλάδου, μέσα από τις θέσεις τους διατυπώνουν διπλά «μηνύματα»: Aφενός προς τους Ευρωπαίους υποστηρίζοντας πως ένα νέο μνημόνιο σκληρών μέτρων δεν θα έχει αποτέλεσμα χωρίς μια συνολική συμφωνία που θα περιλαμβάνει και «κούρεμα» του χρέους.

Αφετέρου, στην ελληνική κυβέρνηση πως ήδη η Αθήνα θεωρείται από τις πιο ακριβές πόλεις για business, αλλά και για να ζει κανείς, αφήνοντας να εννοηθεί πως αν αυξηθούν και άλλο οι φόροι, πολλοί είναι εκείνοι που θα επιλέξουν άλλους «προορισμούς» για δραστηριοποίηση και όχι μόνο. Ως προς το πρώτο σκέλος, στέλνουν ταυτόχρονα και… μήνυμα στο Βερολίνο, το οποίο για την ώρα δε συζητά μια ελάφρυνση του ελληνικού χρέους και το οποίο επιτίθεται συχνά στην ελληνική ποντοπόρο, ασκώντας πιέσεις για αλλαγή του συνταγματικά κατοχυρωμένου θεσμικού πλαισίου μέσα στο οποίο λειτουργεί σε φορολογικό επίπεδο.

TA CAPITAL CONTROLS

Τα capital controls δεν «πληγώνουν» τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες, όπως υποστηρίζουν εκπρόσωποί τους.

«Κανένας δεν διαθέτει σημαντικά ποσά μετρητών στις εγχώριες τράπεζες πια», λένε χαρακτηριστικά. Οι περισσότερες εταιρίες είναι γνωστό πως καλύπτουν τις ανάγκες χρηματοδότησης των δραστηριοτήτων τους με μετρητά με μεταφορές ποσών από το εξωτερικό.

Στη χειρότερη περίπτωση, οι μόνες συνέπειες από την επιβολή ελέγχων κεφαλαίου θα είναι να προστεθούν κάποιες επιπλέον μικρές απώλειες στην τελική γραμμή των ισολογισμών.

«Και στην Κύπρο είχαν επιβληθεί capital controls για δύο χρόνια μετά την κρίση του 2013. Η πιο σημαντική επίπτωση ήταν ότι οι πληρωμές που γίνονταν εκτός συνόρων, έπρεπε πρώτα να έχουν την έγκριση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας» υποστηρίζουν ναυτιλιακοί κύκλοι.

Σε χειρότερη θέση θα βρεθούν κυρίως οι μικρότερες ναυτιλιακές επιχειρήσεις που παραδοσιακά έχουν περισσότερες συναλλαγές και σχέσεις με το εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα, τόνισε ο κ. Τζέρι Καλογηράτος, οικονομικός διευθυντής της ναυτιλιακής εταιρίας.

«ΚΑΜΠΑΝΑΚΙΑ» ΦΥΓΗΣ

Μεγαλύτεροι είναι οι κίνδυνοι, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή κοινότητα, από το ρευστό οικονομικό τοπίο το να φύγουν πολλοί εφοπλιστές που ζουν και δραστηριοποιούνται εδώ ή να μην επιλέγουν την Ελλάδα ξένες εταιρίες ώστε να ανοίγουν τα γραφεία τους.

«Δεν βλέπω ακόμη πλοιοκτήτες να έχουν ετοιμάσει τις βαλίτσες τους για το εξωτερικό, όμως, είναι ιδιαίτερα ανήσυχοι σε εταιρικό και προσωπικό επίπεδο σχετικά με το αν και πόσο θα επιβαρυνθεί η φορολογία και με την ποιότητα ζωής στην χώρα μας συνολικά» δήλωσε στο fοrum της Tradewinds ο ιδρυτής της Seaborn Capital Advisors, Αντώνης Αργυρόπουλος.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Αντρέας Πόβλσεν της Breakwater Capital, ο οποίος υποστήριξε πως «η αβεβαιότητα δεν πρέπει να υποτιμηθεί. Αν δεν γνωρίζεις ποιο θα είναι το οικονομικό περιβάλλον την άλλη μέρα σε μια χώρα και πώς θα φορολογηθείς, είναι μεγάλο θέμα, καθώς πολλοί Έλληνες πλοιοκτήτες θα μεταφέρουν το εμπορικό και τεχνικό management των στόλων τους στο εξωτερικό».

Ήδη άλλωστε, έχει αρχίσει να συμβαίνει κάτι τέτοιο, παρόλο που δεν έχει λάβει ακόμη τεράστιες διαστάσεις. Για παράδειγμα, πρόσφατα η Diana Shipping του Συμεών Παληού και η Wilhelmsen Ship Management επέλεξαν την Κύπρο για τη δημιουργία ενός νέου joint venture, όπως ανακοινώθηκε πριν από έναν μήνα.

Η Κύπρος προσφέρει χαμηλότερους φόρους και άλλες διευκολύνσεις στους διεθνείς παίκτες της ναυτιλίας.

ΑΠΑΝΤΟΥΝ ΟΙ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ

Οκταπλασιάστηκαν τα φορολογικά έσοδα από τη ναυτιλία από το 2013

Μπορεί για την ώρα οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των δανειστών να έχουν διακοπεί, όμως, «καμπανάκια» έχουν χτυπήσει στη ναυτιλιακή κοινότητα για το ενδεχόμενο να αυξηθεί η επονομαζόμενη έκτακτη εισφορά που επιβλήθηκε προ πενταετίας από 3%-4% που είναι σήμερα στο 4%-8%.

Η εφοπλιστική κοινότητα μέσω της ΕΕΕ, απαντά σε όλους εκείνους που την κατηγορούν ότι δεν πληρώνει τους φόρους που αναλογούν στη φοροδοτική της ικανότητα ότι τα έσοδα από τη φορολόγηση της ναυτιλίας έχουν αυξηθεί οκτώ φορές από το 2013. Υπενθυμίζουν δε, πως οι πλοιοκτήτες συμφώνησαν εθελοντικά να διπλασιαστεί ο φόρος του tonnage tax από το 2014 έως το 2017 για να ενισχυθούν τα κρατικά ταμεία και μέχρι τώρα έχουν αρχίσει να εισρέουν 420 εκατ. ευρώ. Συν το ότι εδώ και δύο χρόνια, τα πλοία που βρίσκονται υπό ξένη σημαία και τα διαχειρίζονται τα ελληνικά γραφεία φορολογούνται κανονικά.

Πηγή: http://www.dealnews.gr

Διαδώστε!

Αφήστε το Σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Content is protected !!