Τρίτη, 24 Νοεμβρίου, 2020

Βασίλης Αδάμης: Η παραπληροφόρηση της Άνδρου και πάλι σε πλήρη δράση

Για άλλη μια φορά ο μηχανισμός παραπληροφόρησης της κοινής γνώμης της Άνδρου και της προσωπικής επίθεσης κατά δημοτικών συμβούλων που ζητάνε ενημέρωση στα πεπραγμένα του Δήμου, μπήκε μπροστά, για να κρύψουν τα πραγματικά γεγονότα.
Στο ΔΣ της 19/11/20 υπήρχε θέμα προς συζήτηση, για ενημέρωση του ΔΣ, των μέχρι σήμερα πεπραγμένων για τα λιμάνια της Άνδρου.
Αυτό είχε ζητηθεί, διότι υπήρχαν θέματα που αφορούσαν τα λιμάνια και ενέργειες εκ μέρους του Δήμου προς το ΔΛΤΤΑ,για τα οποία δεν είχαμε καμία ενημέρωση σαν μέλη του Λιμενικού Ταμείου και δημοτικοί σύμβουλοι.
Τι ποιο δημοκρατικό από το να ξέρει όλο το ΔΣ και όλος ο κόσμος που μας κρίνει,τι ενέργειες έχουν γίνει μέχρι σήμερα από τα μέλη της Άνδρου στο ΔΛΤΤΑ για τα λιμάνια.
Αντι ενημέρωσης όμως από τον άμισθο σύμβουλο Κο Μαντζωρο, όπως είχε υποσχεθεί ο πρόεδρος του ΔΣ από το προηγούμενο
ΔΣ που είχε αναβληθεί το θέμα,εστάλη μια απολογητική επιστολή από τον Κο Μαντζωρο στο ΔΣ,με τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα του για τα λιμάνια,λες και λειτουργεί αυτόνομα ως Μωυσής,περιέχοντας μάλιστα και προσωπικές αιχμές κατά των δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης και μελών στο ΔΛΤΤΑ,με διάφορα ψεύδη κατά την προσφιλή του τακτική.
Στην επιστολή αυτή ανέφερε τα όσα έγιναν μέχρι σήμερα ,κυρίως στο λιμάνι Γαυριου,βαψίματα,ασπρισματα,αλλαγές πυλώνων φωτισμού,κατασκευή ράμπας καθέλκυσης σκαφών και επισκευής νότιου σκέπαστρου επιβατών,τα οποία όπως είναι γνωστό ,ήταν μέσα στα προτεινόμενα έργα που είχα
αποστείλει με επιστολή μου στα μέλη του Λιμενικού Ταμείου από τις 24/10/19,όπως επίσης και όλα τα υπόλοιπα που έχουν προγραμματιστεί και έχουν ψηφιστεί ομόφωνα από όλα τα μέλη του ΔΛΤΤΑ.
Η πραγματικότητα όμως που εστάλη η επιστολή αυτή, αντι μιας ενημέρωσης με διάλογο, για όλα τα θέματα των λιμανιών, ήταν διότι έπρεπε να κρύψουν τα λάθη που έχουν γίνει στον προγραμματισμό και την καθυστέρηση των υπόλοιπων έργων στο κεντρικό λιμάνι, που είναι και το ζητούμενο για την ασφάλεια των επιβατών και των πλοίων,στις υπάρχουσες λιμενικές υποδομές και τα οποία θα έβγαιναν στην επιφάνεια,μόνο μέσω
του διαλόγου στο ΔΣ,τον οποίο έτσι απέφυγαν.
Τι δεν έμαθε λοιπόν το ΔΣ και η κοινή γνώμη για τα πεπραγμένα στα λιμάνια της Άνδρου και κυρίως τι δεν ήθελαν να γίνει γνωστό.
1/Ότι ο Δήμος Άνδρου παράνομα, δεν έχει στείλει ακόμη,μετά την παρέλευση 5 μηνών ,την απόφαση του ,ΔΣ στο ΔΛΤΤΑ για έγκριση της μελέτης για το νέο master plan (ΠΕΑΛ) του Γαυριου.
Η μελέτη αυτή περιλαμβάνει ως γνωστόν,όλες τις απαιτούμενες
υποστηρικτικές μελέτες για τη δημιουργία ακτοπλοϊκού,εμπορικού και τουριστικού λιμένα,όπως επίσης και τις περιβαλλοντικές,τοπογραφικές και την χωρική οργάνωση του λιμανιού.
Σημειωτέον ότι τα μέλη της συμπολίτευσης είχαν ψηφίσει ΑΡΝΗΤΙΚΑ για αυτό το έργο,που αφορούσε την ανάπτυξη της Άνδρου,διότι προβλέπει εκτός των άλλων και την προσόρμηση πλοίων κρουαζιέρας.
Αυτό ήταν το πρώτο μεγάλο λάθος.
Στο ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου, αρχές Νοεμβρίου,υπεβλήθησαν για έγκριση μέσω του ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ,τεχνικά δελτία που αφορούσαν α/ Περιβαλλοντικές μελέτες Λιμένων Νήσου Άνδρου
β/Τοπογραφική αποτύπωση λιμένων Άνδρου
γ/Πρόγραμμα χωρικής οργάνωσης και ανάπτυξης λιμένος Γαυριου και Κορθιου.
Συνολικό ποσόν για τις μελέτες αυτές 97061 ευρώ συν τον τεχνικό σύμβουλο για την Άνδρο με 24467 ευρώ
Το ερώτημα που έθεσα τότε και την αντίρρησή μου, ήταν το εξής προς τα μέλη της Άνδρου στο ΔΛΤΤΑ.
Γιατί να κάνουμε τεχνικό δελτίο με μελέτες που αφορούν το Γαυριο, τι στιγμή που περιέχονται στο ΠΕΑΛ που έχουμε ψηφίσει στο ΔΣ Ανδρου και τα χρήματα αυτά δεν τα διαθέτουμε για επί πλέον μελέτες για τα λιμάνια Χώρας – Κορθιου-Μπατσιου?
Φυσικά απάντηση δεν πήραμε ,ψηφίστηκαν ως είχαν,αλλά συνέβη το εξής παράδοξο.
Οι μελέτες αυτές,αναφαίρετε ρητά στην εισήγηση, ότι η ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ που γίνονται ,είναι πάντα σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο εγχειρίδιο ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΕΡΓΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΛΙΜΕΝΩΝ (ΠΕΑΛ) του ΥΕΝ 4-2013
,με χρονικό προγραμματισμό 15 μηνών,όταν ο συνολικός χρόνος υλοποίησης της ολικής μελέτης ΠΕΑΛ ΓΑΥΡΙΟΥ,ειναι περίπου 30 μήνες, σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών που είχα επαφή και όχι 10 χρόνια που ψευδώς διαδίδουν όσοι σαμποτάρουν το μεγάλο αυτό έργο της
οικονομικής ανάπτυξης της Άνδρου.
ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ?
Οι σύμβουλοι της συμπολίτευσης (Τηνιακός-Μακρη-Μπιθικωτση) που δεν ψήφισαν το ΠΕΑΛ στο ΔΣ της Ανδρου μαζί με τους υπόλοιπους,ήρθαν τώρα και ψήφισαν μαζί με τον Κο Μαντζωρο,εν αγνοία τους, το ΠΕΑΛ ΓΑΥΡΙΟΥ,στο Λιμενικό Ταμείο, στο τμήμα του, που περιλαμβάνει τις απαιτούμενες μελέτες για το Γαυριο.
Δηλαδή ψήφισαν το 1/2 σχεδόν ,της συνολικής μελέτης του ΠΕΑΛ
ΓΑΥΡΙΟΥ,αλλά κατά τα άλλα δεν θέλουν το ΠΕΑΛ,έτσι από αντίδραση.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΨΗΦΗΣΑΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΙ ΨΗΦΗΖΟΥΝ και στέρησαν έτσι τη δυνατότητα τα χρήματα αυτά να διατεθούν στα άλλα λιμάνια της Άνδρου.
Το δεύτερο μεγάλο λάθος
2/ Στο θέμα της μελέτης ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΛΙΜΕΝΟΣ ΓΑΥΡΙΟΥ η οποία περιλαμβάνει την επισκευή της βόρειας προβλήτας και την περίφραξη του λιμένος,λόγω έλλειψης ενημέρωσης και διαλόγου δεν έμαθε το ΔΣ και ο κόσμος τα εξής.
Από τον Δεκέμβρη του 2019 βάλαμε στο τεχνικό πρόγραμμα την επισκευή της βόρειας προβλήτας και την περίφραξη, για να γίνουν γρήγορα.
Περιεργως ,ο Δήμος ζήτησε να κάνει προγραμματική σύμβαση με το ΔΛΤΤΑ για να κάνει τα έργα αυτα ο ίδιος με το ποσόν των 440.000 ευρώ, ισχυριζόμενοι ότι θα γίνουν ποιο γρήγορα,παρα τις δικές μας αντιρρήσεις ,αλλά και του Λιμενικού Ταμείου.
Το αποτέλεσμα ήταν ότι το έργο αυτό ,ενώ έπρεπε να είχε τελειώσει εντός του 2020, μέσω του τεχνικού προγράμματος,ακόμα δεν έχει σταλεί για έγκριση σε 4 διαφορετικά υπουργεία,με άγνωστο χρονικό
ορίζοντα,παρα τις συνεχείς επιστολές του Λιμεναρχείου Άνδρου και των πλοιάρχων της γραμμής, για την επικινδυνότητα της βόρειας προβλήτας,σπαταλώντας έτσι έναν σχεδόν χρόνο χωρίς καμία δικαιολογία.
Απόδειξη ότι το έργο θα είχε τελειώσει σύντομα, είναι ότι όσα έργα έγιναν μέσω του τεχνικού προγράμματος(επισκευή σκέπαστρου-αλλαγή πυλώνων-ράμπα καθέλκυσης σκαφών-καλλωπισμός κλπ),τέλειωσαν άμεσα.
Άλλη μια λάθος επιλογή
3/ΕΚΒΑΘΥΝΣΗ ΛΙΜΕΝΟΣ ΓΑΥΡΙΟΥ
Φτάνοντας προς το τέλος του το έργο αυτό,σύμφωνα με την μελέτη του Υπουργείου Υποδομών,έμειναν κάποια χρήματα και πολύ σωστά ο Δήμος έδειξε ενδιαφέρον να γίνει συμπληρωματική μελέτη για επί πλέον εκβάθυνση στο Βόρειο μέρος του λιμανιού, που δεν είχε συμπεριληφθεί
στην αρχική μελέτη,για την εξυπηρέτηση και των μικρών τουριστικών σκαφών και αναψυχής.
Για το θέμα αυτό,παρα το ότι συμφωνούμε, δεν υπήρξε καμία ενημέρωση στους δημοτικούς συμβούλους και μέλη στο ΔΛΤΤΑ και μάλιστα το μάθαμε μετά από δική μου επαφή με το Υποδομών.
Ζητώντας λοιπόν από το Υποδομών, να μάθω την μελέτη, με παρέπεμψαν στο Λιμενικό Ταμείο,το οποίο μου απάντησε γραπτώς, ότι δεν γνωρίζει τίποτα
και έκανε αίτημα για να του αποσταλεί η μελέτη.
Τώρα πως είναι δυνατόν να μην έχει τη μελέτη το Λιμενικό Ταμείο,ο χρήστης του λιμανιού και να την έχει ο Δήμος η ο Κος Μαντζωρος και να μην έχουν ενημερωθεί τα υπόλοιπα μέλη του ΔΛΤΤΑ,τα συμπεράσματα δικά
σας για το τι συμβαίνει.
4/ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ ΑΝΔΡΟΥ
Καμία ενημέρωση και σε αυτό το θέμα.
5/ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΛΤΤΑ ΓΙΑ ΤΟ 2021 ΚΑΙ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2021
Καμία ενημέρωση για ποιες προτάσεις περιλαμβάνει το τεχνικό πρόγραμμα για την Άνδρο, παρα τις προτάσεις που έχουμε κάνει,και φυσικά για μια ακόμη φορά δεν ενημέρωσαν αρχικά το Λ/Χ Άνδρου για να υποβάλει τις
δικές του προτάσεις και το έκαναν μετά από σχετική παρατήρηση .του Κου Τρανακου στις 11/11/20.
Άγνωστο φυσικά αν τις έλαβαν και αυτές υπόψιν τους.
6/ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΑΒΗ ΤΩΝ ΛΙΜΕΝΩΝ ΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΚΟΡΘΙΟΥ
Καμία ενημέρωση δεν υπάρχει προς τα μέλη του Λιμενικού Ταμείου,για μελέτες που πρόκειται να γίνουν όπως αναφέρουν και τι αφορούν.
7/ΠΕΔΙΟ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΩΝ ΣΤΟ ΓΑΥΡΙΟ
Το αναφέρει ο Κος Μαντζωρος σαν Λιμενικό έργο,δηλαδή μια καταπάτηση της ζώνης αιγιαλού,για την οποία το Λιμενικό Ταμείο αναφέρει ότι δεν γνωρίζει τίποτα και η Κτηματική Υπηρεσία με το έγγραφο της ΑΠ
2445/31/7/20 ,αναφέρει ρητά ότι η ανωτέρω κατασκευή είναι παράνομη.
Κατά τα άλλα αναφέρετε στην επιστολή του ,ότι το έργο είναι
νόμιμο,αλλά δεν μας λέει και ποιος είναι ο ανάδοχος και χρηματοδότης του έργου και ποιος ο υπεύθυνος σε περίπτωση ατυχήματος.
Η ενημέρωση λοιπόν που ζητήθηκε από τον δημοτικό σύμβουλο Κο Τρανακο για τα λιμάνια της Άνδρου,ΔΥΣΤΗΧΩΣ δεν έγινε ποτέ στο ΔΣ και θεωρήθηκε ενημέρωση ένα απολογητικό σημείωμα του άμισθου συμβούλου του Κου Δημάρχου.
Κύριοι
Κανείς δεν αμφισβητεί ότι γίνετε καλή δουλειά για πρώτη φορά για τα λιμάνια της Άνδρου και αυτό το πιστώνονται όλα τα μέλη του Λιμενικού Ταμείου, αλλά κανείς δεν πρέπει να μένει στο απυρόβλητο για λάθη που γίνονται και για τις εμμονές κάποιων που δεν δέχονται τις προτάσεις άλλων και στοιχίζουν στο νησί , όπως είναι το ΠΕΑΛ ΓΑΥΡΙΟΥ.
Εύχομαι πραγματικά,ο Δήμος να αλλάξει τακτική στο θέμα της ενημέρωσης του ΔΣ ,σε όλα τα θέματα, γιατί πραγματικά το ενδιαφέρον όλων μας είναι να γίνει έργο κατά την διάρκεια της θητείας μας και σε αυτό μπορούμε να συμβάλουμε όλοι, απομονώνοντάς συγχρόνως και καταδικάζοντας τις ακραίες και διχαστικές φωνές που έχουν εισχωρήσει στο Δήμο.
Αδάμης Βασίλειος
Δημοτικός Σύμβουλος
Μέλος του ΔΛΤΤΑ

Διαδώστε!

Αφήστε το Σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
error: Content is protected !!