Σάββατο, 26 Σεπτεμβρίου, 2020

Βλέπουμε online 5 ιταλικές ταινίες από το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών

Η Πρεσβεία της Ιταλίας στην Ελλάδα, το Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο Αθηνών και το Πολιτιστικό Σωματείο AIAL σας καλούν στο σινεμά… στο σπίτι σας!

Στο πλαίσιο του προγράμματος Tempo Forte Italia-Ελλάδα 2020 και του Δικτύου Ελληνο-Ιταλικής Πολιτιστικής Συνεργασίας, καθώς και με την στήριξη της ΟΚΛΕ, ο ιταλικός κινηματογράφος ταξιδεύει online στην Ελλάδα.

Το αφιέρωμα ακολουθεί την παραδοσιακή μορφή, παρουσιάζοντας κάθε εβδομάδα μια διαφορετική ταινία, στην διάθεση του «θεατή» μόλις κάνει την εγγραφή που είναι έγκυρη για ολόκληρη την εκδήλωση.

Το αφιέρωμα ακολουθεί την παραδοσιακή μορφή, παρουσιάζοντας κάθε εβδομάδα μια διαφορετική ταινία, στην διάθεση του «θεατή» με την δωρεάν εγγραφή στην ιστοσελίδα www.iicateneonline.gr, έγκυρη για ολόκληρη την εκδήλωση. Μπορείτε να δείτε κάθε ταινία μόνο μια φορά (όπως στο σινεμά, το «εισιτήριο» είναι έγκυρο μόνο για μια «προβολή»…) για κάθε καταγεγραμμένο χρήστη.

Μετά την εγγραφή, ο χρήστης δέχεται ένα εβδομαδιαίο mail με την πρόσκληση να «πάει σινεμά» την ώρα και μέρα που τον βολεύει κάνοντας το login στην πλατφόρμα. Κάθε ταινία, με το ακόλουθο ημερολόγιο, θα μείνει διαθέσιμη από κάθε Παρασκευή ως την επόμενη Πέμπτη. Εάν θέλετε να την ξαναδείτε, ή ώθησε το ενδιαφέρον ενός συγγενή, φτάνει να κάνετε μια δεύτερη εγγραφή χρησιμοποιώντας μια διαφορετική ηλεκτρονική διεύθυνση.

Λόγω εθνικού περιορισμού των δικαιωμάτων θεάματος, η χρήση της πλατφόρμας δεν επιτρέπεται εκτός Ελλάδας μέσω φίλτρου γεωγραφικής τοποθεσίας

Οι πέντε ταινίες του αφιερώματος προβάλλονται στα ιταλικά με ελληνικούς υπότιτλους και διανέμονται στην Ελλάδα από την StraDa Films: επιλέχτηκαν από τις πιο πρόσφατες παραγωγές του ιταλικού σινεμά έχοντας λάβει άριστες κριτικές κοινού και ειδικών και βραβεία διεθνούς επιπέδου.

Το ημερολόγιο του αφιερώματος περιλαμβάνει τις ακόλουθες ταινίες:

22.5 – 28.5 = LA PAZZA GIOIA (Η τρελή χαρά), Paolo Virzì – 2016

Η πρωταγωνίστρια, Beatrice, πάσχει από ψύχωση και έχει χαρακτήρα και παρελθόν εξωφρενικά και απρόβλεπτα, τονισμένα από την παθολογία της.

Η Donatella, συμπρωταγωνίστρια και πιστή συνοδοιπόρος στις ατυχίες που θα τους συμβούν, αντίθετα νοσηλεύεται για καταθλιπτικό σύνδρομο που επιδεινώθηκε από τις συγκρούσεις και τις απογοητεύσεις.

Καταφέρνοντας τυχαία να αποδράσουν, εμπλέκονται σε μια σειρά περιπετειών, πάντα καταδιωκόμενες από το προσωπικό του ιδρύματος που είναι υπεύθυνο για τη φυγή, τις φέρνει σ’ ένα εμπορικό κέντρο, όπου κλέβουν ένα αυτοκίνητο από ένα άνδρα που τις μετέφερε, σε μια μάντισσα η οποία αποκαλύπτει οδυνηρό παρασκήνιο αμφοτέρων, και στη μητέρα της Donatella για μια νυκτερινή νοσηλεία.

29.5 – 4.6 = LA TENEREZZA (Τρυφερότητα), Giovanni Amelio – 2017

Ο Lorenzo, ένας δύστροπος συνταξιούχος δικηγόρος αμφίβολης καριέρας, μόλις έπαθε ένα έμφραγμα αλλά αρνείται να μιλήσει με τα παιδιά του Elena και Saverio, με τα οποία δεν έχει καμία επαφή από τότε που πέθανε η γυναίκα του. Ο μοναδικός που έχει μια στοργική σχέση είναι ο Francesco, ο γιος της Elena. Όταν γυρίζει στο σπίτι ο Lorenzo, γνωρίζει την Michela, την καινούρια του γειτόνισσα, που μετακόμισε με τον σύζυγο Fabio και τα δύο της παιδιά στο διπλανό διαμέρισμα.

Ο Lorenzo δένεται συναισθηματικά με την Michela που αποδεικνύεται μια στοργική παρουσία στην μοναχική του ζωή, και ανακαλύπτει ότι ο Fabio, ένας νευρωτικός μηχανικός, δεν είναι ικανός να συνδεθεί με τα παιδιά, όπως αυτός που αγαπούσε πολύ τα παιδιά του όταν ήταν μικρά, μα με τα οποία ξέκοψε τελείως όταν μεγάλωσαν.

5.6 – 11.6 = THE PLACE (Η συνάντηση), Paolo Genovese – 2017

Ένας μυστηριώδης άνδρας κάθεται πάντα στο ίδιο τραπέζι ενός μπαρ, και πάντα πρόθυμος σε μια σύμβαση για να ικανοποιήσει τις πιο ενδόμυχες επιθυμίες εννέα επισκεπτών. Αυτοί, σε αντάλλαγμα, πρέπει να εκτελέσουν μια αποστολή. Από τις αποστολές που τους αναθέτει ο άνδρας σύμφωνα με την ατζέντα του, καμία δεν είναι ακατόρθωτη, αλλά όλες του οι απαιτήσεις συνιστούν παραβίαση ηθικών αρχών λίγο πολύ θεμελιώδεις για τον αιτούντα.

Από τον αστυνομικό που θέλει να βρει τα κλοπιμαία μιας ληστείας, ζητά να σπάσει κάποιον στο ξύλο. Από την καλόγρια που θέλει απελπισμένα να ξαναβρεί την πίστη, ζητά να μείνει έγκυος. Από έναν πατέρα ζητά να σκοτώσει ένα κοριτσάκι για να σώσει τον σοβαρά άρρωστο γιο του. Από τον μηχανικό, σε αντάλλαγμα μιας ερωτικής νύχτας μ’ ένα φωτομοντέλο, ζητά να προστατέψει αυτό το κοριτσάκι. Μια ηλικιωμένη κυρία, σε αντάλλαγμα της γιατρειάς από Αλζχάιμερ του συζύγου της, πρέπει να διαπράξει μια σφαγή με βόμβα. Μια κοπέλα πρέπει να ληστέψει το ποσό των 100.000 € και 5 λεπτά για να γίνει όμορφη. Ένας τυφλός νεαρός, για να ξαναβρεί την όραση του, πρέπει να βιάσει μια γυναίκα. Μια νεαρή γυναίκα πρέπει να χωρίσει ένα ζευγάρι, αν θέλει να την ξανά ερωτευτεί ο άνδρας της. Ο νεαρός διακινητής, που παρουσιάζεται σχεδόν για να προκαλέσει, ζητά να σταματήσει να τον ψάχνει ο πατέρας του (ο αστυνομικός).

12.6 – 18.6 = IL CAPITALE UMANO (Το ανθρώπινο κεφάλαιο), Paolo Virzì – 2014

Ακολουθώντας την αφηγηματική δομή του θρίλερ, η ταινία αρχίζει με το “περιστατικό” (όχι φόνος, αλλά τροχαίο με εγκατάλειψη θύματος) και συνεχίζει με την τεχνική του flash back για να αναπληρώσει τους έξι μήνες που προηγούνται, σκιαγραφημένος σε τρεις ενότητες κάθε φορά με την διαφορετική άποψη τριών πρωταγωνιστών, και να ολοκληρωθεί με την τέταρτη ενότητα που επιστρέφει στη χρονική σειρά για να ακολουθήσει τις έρευνες και να φθάσει στην αποκάλυψη του “ενόχου”, με τις επακόλουθες συνέπειες στην ιστορία των χαρακτήρων.

Το ατύχημα τριγυρίζει αδιάκοπα για να διασταυρωθεί με την αφηγηματική εξέλιξη, ενώ η τρεις ενότητες, ακολουθώντας τον χαρακτήρα-κλειδί της καθεμιάς, αποκαλύπτουν τις εύθραυστες και βασανισμένες πλευρές των πρωταγωνιστών.

19.6 – 25.6 = IO SONO L’AMORE (Είμαι ο έρωτας), Luca Guadagnino – 2009

Η εύπορη οικογένεια Recchi της ενδοχώρας του Μιλάνου αποτελείται από τον Tancredi, ισχυρό στέλεχος της υψηλής αστικής βιομηχανικής τάξης της Λομβαρδίας, από την Emma, την “ξένη” και ψυχρή σύζυγο που επαγρυπνά στοργικά στην επισφαλή ευτυχία τους, και από τα παιδιά Edoardo, Elisabetta, Gianluca.

Με τις αστικές συνήθειες και τις κοινωνικές συμβάσεις, με τις ανέσεις και τις υποκρισίες, φθείρονται οι ιστορίες των διαφόρων μελών της οικογένειας, απασχολημένων με τις υποθέσεις της οικογενειακής επιχείρησης και με τους ρόλους που απαιτεί η θέση τους. Παρόμοιος με τον πατέρα για την κυνικότητα και τον πραγματισμό, ο Gianluca διαφέρει από τα αδέλφια του, ευαίσθητα και ιδεαλιστές σαν την Emma.

Ο Edoardo, ο πρωτότοκος ευνοούμενος του παππού και της μαμάς, συγκληρονόμος με τον πατέρα στην διαχείριση της οικογενειακής επιχείρησης, απεναντίας δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες του, ασχολούμενος με ένα εξοχικό εστιατόριο συνεταιρικά με τον Antonio, ένα νεαρό ταλαντούχο σεφ χαμηλού κοινωνικού υπόβαθρου.

Διαδώστε!

Αφήστε το Σχόλιό σας

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν κοινοποιείται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

error: Content is protected !!